Pokud si myslíte, že dnes potřebujete nějaké vzdělání v IT, abyste mohli vytvořit svůj internetový obchod, jste na hlubokém omylu. V dnešní době máte spoustu možností jak si e-shop pořídit. Jednou z nich je nechat si jej odbornou firmou udělat na míru. Přesně podle vašich představ. Další možností je nabídnou své zboží již stávajícímu internetovému obchodníkovi. Pokud vám ani tohle nevyhovuje, vytvořte si svůj obchůdek sami.
Na internetu si najděte firmu, která podniká v poskytování administrativních systémů pro internetové obchody. Nebuďte netrpěliví a projděte si několik takových firem. Ne každá má systém, který může vyhovovat právě na vaše zboží. Většina z nich připravuje své administrativní prostředí pro velké e-shopy, které počítají s mnoha a mnoha kategoriemi zboží a je do nich možné nainstalovat v každé z těchto kategorii tisíce druhů zboží. Vy potřebujete něco, co bude přehledné, bude se lehce upravovat a udržovat. Vy nepotřebujete prostor pro tisíce kusů z boží v nabídce.
Až vyberete administrativní systém, který se vám bude líbit, zaregistrujete se. Intuitivně vás systém provede jednotlivými nutnými kroky až k samotnému otevření obchodu.
Než začnete uvádět na trh jednotlivé vaše výrobky, musíte nejdříve napsat obchodní podmínky. Nedoporučuji je nějak kopírovat. Jednodušší se bude zamyslet nad tím, jakým způsobem chcete své zboží prodávat, jak je budete zasílat, do jaké doby jste je schopni zaslat atd. Zjistěte si také aktuální ceny přepravních služeb.
Rozhodněte se, zda budete požadovat platbu předem, dobírkou nebo po převzetí zboží. Toto je možná to nejdůležitější, co vypovídá o serióznosti e-shopu. Pokud nějaký e-shop striktně vyžaduje platbu předem, je pro značné množství potenciálních zákazníků na první pohled nedůvěryhodný. Zvláště v případech úplně nových obchodů bez historie a bez recenzí. Také pozor na dobírku. Je zpoplatněna, tak na to myslete v obchodních podmínkách.
Také promyslete reklamační podmínky. Vše by mělo být samozřejmě v souladu se zákony České republiky. I e-shopy kontroluje ČOI. Tak v těchhle pravidlech buďte opatrní a důslední. Nakonec jich není tolik.
Nyní máte obchod hotový. Můžete do něj začít přidávat vaše výrobky. A tady poslední rada. Výrobky fotografujte za dobrého osvětlení. Mějte ostré fotografie v živých barvách. Fotky totiž prodávají!