Reklama na internetu je bezpochyby absolutním trhákem. Vidí ji každý, neustále se nám opakuje před očima, je nejefektnější a zároveň vlezlá takovým způsobem, že ji můžeme rozdělit do dvou skupin. Tou první jsou vtipné reklamy, které nám možná mohou i něco dát a informačně nás obohatit. Druhou jsou reklamy založené na velmi ohraném sloganu, který na nás vyskakuje v každém okénku našeho monitoru. V dnešní době se těchto iritujících reklam můžeme lehce zbavit Adblockem, což je funkce, která odstraní naprosto všechny nežádané reklamy z našeho počítače.
Na jakém principu reklama funguje?
Reklamy na nás nevyskakují jen tak. Většinou se odvíjí od historie našeho vyhledávání na počítači. To znamená, že pokud hledáme nový kabát, budou na nás i na stránce našeho internetového bankovnictví vyskakovat různé panely s novými kabáty. Reklama pak jednoduše vleze člověku do hlavy. Ani si toho nemusíme všimnout. Za reklamy se také platí velmi vysoké částky, protože (jak jsme si už řekli) jsou velmi efektní.
YouTube, ráj marketingu
YouTube je doslova nebe pro všechny firmy, které chtějí nějakým způsobem pořádně oslovit, a to především mladou generaci. Před skoro každým videem na nás může vyskočit reklama, která se vůbec netýká nás a ani našeho vyhledávání. Tuto reklamu dost často nemůžeme vůbec přeskočit, nanejvýš až po patnácti úmorných vteřinách, plných naštvání, že nás něco před začátkem videa vyrušuje. Samotní autoři videí na YouTube se pak mohou dohodnout s různými firmami, že reklamy budou před jejich videem spuštěny. Samozřejmě za to pak obdrží určitý honorář. Je to velká výhra a skvělý marketingový tah pro obě strany, jelikož mladí lidé, kteří videa sledují, jsou lehce ovlivnitelní.
Pomocí reklam si ročně může YouTuber přijít až na patnáct tisíc korun jen kvůli tomu, že je jednoduše nemůže přeskočit a musíme je zhlédnout celé.